Tuesday, January 25, 2011

Χρήμα και πολιτική

Ηπειρωτικός Αγων, Θύμιος Τζάλλας
Χρήμα και πολιτική


Ο νέος σταθμός του υπεραστικού ΚΤΕΛ δεν έχει καμία σύγκριση με τους παλιότερους. Είναι καινούριος, έχει άνετο χώρο αναμονής, βρίσκεται πάνω σε δρόμο δύο κατευθύνσεων και εξυπηρετεί τους επιβάτες για όλες τις ελληνικές πόλεις.

Οι προηγούμενοι σταθμοί ήταν καταρχάς δύο και όχι ένας. Βρίσκονταν μέσα σε στην αγορά και τα λεωφορεία έκαναν μανούβρες στους στενούς δρόμους για να ξεκινήσουν το ταξίδι. Τα κτίρια των παλιών ΚΤΕΛ ήταν καταθλιπτικές τσιμεντένιες πυλωτές του ’60, μέσα στο καυσαέριο και τη μαυρίλα. Το επιβατικό κοινό εξυπηρετείται πολύ καλύτερα σήμερα.

Είμαι όμως σίγουρος ότι το κοινό της πόλης θα εξυπηρετούταν επίσης καλύτερα αν όλες οι υπηρεσίες του δήμου μαζευόντουσαν σε ένα κτίριο που θα κατασκεύαζε ο δήμος πάνω στην πλατεία. Θα ήταν νέο, κεντρικότατο με εξασφαλισμένο υπόγειο πάρκινγκ και στάση λεωφορείου ακριβώς μπροστά. Γίνεται να φτιάξουμε όμως δημαρχείο πάνω στην πλατεία; Γίνεται, όσο γίνεται να φτιαχτεί και υπεραστικό ΚΤΕΛ στην Παπανδρέου.

Ενώ όμως όλοι ξέρουν ότι ούτε δημαρχείο γίνεται στην πλατεία, ούτε ΚΤΕΛ στην Παπανδρέου, κάποιοι επιχείρησαν το δεύτερο. Ξόδεψαν μάλιστα εκατομμύρια ευρώ για να φτιάξουν μία αμφίβολη ως προς τη νομιμότητα της κατασκευή. Ποιος σώφρων ιδιώτης θα διακινδύνευε τα λεφτά του, ενώ θα εκκρεμούσαν σε βάρος της επιλογής του προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας; Ποιος ιδιώτης θα έπαιρνε τόσο μεγάλο ρίσκο όταν η περιοχή που αυτός χτίζει την επιχείρηση του δεν έχει καν σχέδιο;

Είναι προφανές πως στην υπόθεση του ΚΤΕΛ κάποιοι μπέρδεψαν την επιχειρηματική δραστηριότητα με την πολιτική. Μόνο που η πολιτική πρωτοβουλία είναι τσάμπα, ενώ η ιδιωτική κοστίζει. Σε βάρος του υπεραστικού ΚΤΕΛ εκκρεμούν πρόστιμα εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ. Το κτίριο είναι και επισήμως παράνομο. Ο Αλέκος Καχριμάνης είναι πια περιφερειάρχης και δεν ιδρώνει το αυτί του για ένα ακόμη πολιτικό λάθος. Στους αυτοκινητιστές όμως των ΚΤΕΛ ποιος θα απολογηθεί; Γιατί με τα δικά τους λεφτά χτίστηκε ο σταθμός που καλούνται να αδειάσουν και με τα δικά τους χρήματα θα θελήσουν κάποιοι να πληρώσουν και τα πρόστιμα.

No comments: