Ηπειρωτικός Αγων, Γιώργος Τσαντίκος
Παράνομο το ΚΤΕΛ στην Παπανδρέου
Το ΣτΕ αποφάσισε με ψήφους 2-1 ότι το ΚΤΕΛ κακώς βρίσκεται στην οδό Παπανδρέου. Το... προφανές δηλαδή, αν ανατρέξει κανείς στον τρόπο με τον οποίο εγκαταστάθηκε εκεί ο σταθμός, με τη συνέργεια τόσο του τέως δημάρχου Νίκου Γκόντα, όπως και του νυν περιφερειάρχη Αλέκου Καχριμάνη. (...)
Η πολεοδομία του Δήμου είχε για μήνες, βεβαιωμένα τα πρόστιμα που ξεπερνούν τις 500.00 ευρώ για πολεοδομικές παραβιάσεις του σταθμού, τα οποία όμως δεν πληρώθηκαν μέχρι τώρα. Αντίστοιχα και η απόφαση του ΣτΕ καθυστέρησε αρκετά, ήταν όμως γνωστό εδώ και καιρό ότι η εισήγηση ήταν αρνητική για το ΚΤΕΛ.
Το ζήτημα είναι τι θα γίνει τώρα. Ο σταθμός, σύμφωνα με την απόφαση πρέπει να φύγει από το σημείο που βρίσκεται τώρα άμεσα, καθώς έχει κριθεί παράνομος. Ούτως ή άλλως, η θέση του προβλέπεται αλλού από τα πολεοδομικά σχέδια και κακώς μεταφέρθηκε στην Παπανδρέου, με την ανοχή και συνεργασία των αυτοδιοικητικών αρχών. Το πρόβλημα που θα αντιμετωπίσουν οι ιδιοκτήτες και μέτοχοι της κοινοπραξίας όμως, μόνο μικρό δεν είναι. Για να μεταφερθεί και να κατασκευαστεί ο σταθμός, έχουν πάρει μεγάλα δάνεια τα οποία ξεπληρώνουν τώρα, με μεγάλη δυσκολία, γεγονός που έχει δημιουργήσει βαθύ ρήγμα και στην εταιρία.
Νέοι Αγώνες, Σπύρος Θεμελής
Παράνομο το ΚΤΕΛ στην Παπανδρέου
Στον ... αέρα βρίσκεται πλέον ο σταθμός του υπεραστικού ΚΤΕΛ Ιωαννίνων μετά την απόφαση 50/2011 του Συμβουλίου της Επικρατείας που με ψήφους 2-1 ακύρωσε την απόφαση του νομάρχη Ιωαννίνων Αλέκου Καχριμάνη, με την οποία οι νέες εγκαταστάσεις στην λεωφόρο Παπανδρέου είχαν χαρακτηριστεί ότι λειτουργούν ως εκδοτήριο εισιτηρίων- πρακτορείο και όχι ως σταθμός. Έτσι το ΚΤΕΛ καλείται να ..βγάλει εισιτήριο για αλλού.
Το Σ.τ.Ε εκτίμησε ότι στην περιοχή σταθμεύουν κανονικά λεωφορεία και ως εκ τούτου οι εγκαταστάσεις χρησιμοποιούνται ως σταθμός και όχι ως εκδοτήριο εισιτηρίων.
Η απόφαση είναι τελεσίδικη, κάτι που σημαίνει ότι το ΚΤΕΛ πρέπει να φύγει από την περιοχή οριστικά και αμετάκλητα. Με την εξέλιξη αυτή...δικαιώνονται όσοι αντιδρούσαν στην εγκατάσταση του ΚΤΕΛ στην περιοχή και ζητούσαν να μεταφερθεί εκτός πόλεως.
Προσωρινή άδεια μέχρι να μεταφερθεί
Σε επικοινωνία που είχαμε με τον πρώην νομάρχη και σημερινό Περιφερειάρχη, Αλέκο Καχριμάνη για το θέμα, μας ενημέρωσε ότι η μοναδική λύση που υπάρχει πια είναι να εκδοθεί προσωρινή άδεια λειτουργίας στο ΚΤΕΛ και ταυτόχρονα, σε συνεργασία με τον δήμαρχο Ιωαννίνων, Φίλιππα Φίλιο, να αναζητήσουν νέα έκταση για την μεταφορά του. (...)
Θα εφαρμοστεί η απόφαση
Εκτός από τον Περιφερειάρχη μιλήσαμε και με τον δήμαρχο Ιωαννίνων Φίλιππα Φίλιο τον οποίο ενημερώσαμε για την εξέλιξη αυτή.
Η πρώτη αντίδρασή του ήταν ότι θα εφαρμοστεί η απόφαση του ανωτάτου δικαστηρίου της χώρας για να συμπληρώσει αμέσως μετά ότι η απόφαση δικαιώνει απόλυτα την παράταξή μας σε ένα ακόμη μεγάλο θέμα της πόλης μας.
«Για μια ακόμη φορά ο κ. Γκόντας αποδείχτηκε ότι παραβίαζε τους νόμους. Δυστυχώς με την εμμονή του, σε συνεργασία με τον πρόεδρο του ΚΤΕΛ, οδήγησαν έναν ολόκληρο φορέα σε ένα μεγάλο πρόβλημα. Η απόφαση αυτή αποτελεί μια ακόμη απόδειξη ότι όταν καταγγέλλαμε τα έργα και τις ημέρες του Γκόντα δεν ήμασταν καταγγελλιομανείς αλλά είχαμε απόλυτο δίκιο», δήλωσε χαρακτηριστικά στους «ΝΕΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ» ο δήμαρχος Ιωαννίνων κ. Φίλιος.
Σε ερώτηση μας αν υπάρχουν θέσεις για την μεταφορά του ΚΤΕΛ ο δήμαρχος απάντησε καταφατικά. «Υπάρχουν και μπορούν αν αξιοποιηθούν από αύριο κιόλας», σημείωσε.
Οικονομική ζημιά, αναζήτηση έκτασης
Η απόφαση του Σ.τ.Ε σε κάθε περίπτωση προκαλεί τεράστια οικονομική ζημιά στο ΚΤΕΛ, δεδομένου ότι για την αγορά των οικοπέδων αλλά και για την κατασκευή των εγκαταστάσεων διέθεσε πολλά χρήματα. Μάλιστα πρόσφατα βεβαιώθηκαν από το δήμο και τα πρόστιμα, συνολικού ύψους366.000 ευρώ που είχαν επιβληθεί στο ΚΤΕΛ για τα κτίρια που κατασκευάστηκαν και κρίθηκαν παράνομα από την Πολεοδομία του δήμου.
Έτσι σήμερα οι μέτοχοι της ΚΤΕΛ Α.Ε πληρώνουν εμμονές αλλά και λαθεμένες εκτιμήσεις της ηγεσίας τους. Και αυτό γιατί από την αρχή γνώριζαν ότι η έκταση που θα αγόραζαν συνόρευε με τη λίμνη και ήταν πολύ δύσκολο να αλλάξει η χρήση της. Φαίνεται όμως ότι η εμμονή τους να αγνοήσουν τους νόμους του κράτους τους οδήγησε στην σημερινή απόφαση η οποία λέει ότι πρέπει να ψάξετε άλλη περιοχή για την μεταφορά του σταθμού. Η περίπτωση να μεταφερθεί στο Βοϊδολίβαδο, όπως προβλέπονταν παλιότερα μάλλον αποκλείεται. Άλλωστε στο Ρυθμιστικό η πρόταση-πρόβλεψη είναι για την περιοχή της Πεδινής, κοντά δηλαδή στους αυτοκινητοδρόμους της Εγνατίας και της Ιόνιας. Με τις ανακατατάξεις που επέρχονται στο λεκανοπέδιο από το Ρυθμιστικό και τον προς αναθεώρηση Χωροταξικό Σχεδιασμό της Περιφέρειας η αναζήτηση έκτασης που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για σταθμός του ΚΤΕΛ απαιτεί συνεργασία και χρόνο.
No comments:
Post a Comment